Потребителски сценарий:
Използване на Office 365 за професионално развитие на персонала

Този потребителски сценарий е обобщение на идеи за прилагане на Office 365 във Вашия университет.
Традиционно документите за квалификациите и дейностите по професионалното развитие на преподавателя често остават неархивирани или са регистрирани някъде там. Лошото водене на архивите може да доведе до недостатъчно оценяване на преподавателите заради дейностите и постиженията в тяхното професионално развитие, а тези архиви наистина трябва да бъдат достъпни на момента. Въпреки това, преподавателите често пренебрегват това задължение, понеже отнема много време.
Професор Петър Ангелов отговаря за професионалното развитие на персонала като част от управленските си отговорности. Той разбира колко е важно за всеки член на неговия екип да създаде и поддържа Портфолио на текущото професионално развитие.
Знае, че Office 365 може да помогне за спестяване на време за тези административни задачи и за освобождаване на повече време за качествени интерактивни дейности за учене и преподаване. Има някои идеи за създаване на процеса за извършване и архивиране на дейностите по професионално развитие на персонала в хода на учебната година. Той цели да използва инструментите и услугите на Office 365 за следните дейности:
- Обезпечава, че всеки преподавател ще попълни портфолио с доказателство за постиженията си и данни за всички дейности по професионалното си развитие, като напр. сертификати. То се съхранява в OneDrive* за по-лесен достъп.
- Доказателство за посетен семинар, под формата на снимки и видео, също може да бъде споделено в индивидуален албум за усъвършенстване на това портфолио. Това може да се направи с мобилно устройство и да се качи в OneDrive, за да се гарантира незабавното разбиране за участието към момента на обучителната дейност.
- Снимките могат да бъдат превърнати в слайдшоу на OneDrive. При налични видео данни, те могат да се редактират с помощта на Windows Movie Maker и да се съхраняват като носители в същата папка на OneDrive. При 25 GB индивидуално пространство ще има достатъчно място за подобен род доказателство за постижения.
- За проследяване на професионалното развитие през годината може да се използва функцията Задачи в Outlook (в горната лява част на екрана на Outlook) и споделените записи в календара в Outlook.com** с цел да се запише времето, отделено за конкретни дейности след годишния преглед на професионалното развитие между проф. Ангелов и всеки член от персонала.
- Когато възникнат възможности за професионално развитие, проф. Ангелов изпраща до персонала имейл чрез Outlook.com. Тогава те могат да приемат или да отхвърлят поканата. Проф. Ангелов изпраща редовно напомнящи съобщения и използва споделени календари, показващи всички възможности за професионално развитие.
- Тогава персоналът организира дейностите за своето професионално развитие с помощта на Календар в Outlook.com.
- Преподавателите могат да създават групи по предмети за групови дискусии с помощта на моментални съобщения, Информационен канал и Срещи чрез Lync.
- Проф. Ангелов и ръководителите на катедрите използват портфолиото на преподавателите, запаметено в OneDrive от всеки член на персонала, за да определят силните страни и слабостите на отделните преподаватели и катедри. Така се определя насоката на планирането на допълнителните възможности за целево професионално развитие през годината.
- Преподавателите могат да участват в изследвания, създадени с Excel Online. Връзките към изследванията се изпращат чрез имейл в Outlook.com и се публикуват в Информационния канал в сайта в SharePoint на персонала.
- Добрите практики в ученето и преподаването се записват чрез писане в блокове чрез блоговете на SharePoint за сравняване на опита в класната стая и споделяне на идеи за допълнително съдействие при развитието на персонала. Тези блогове се споделят с помощта на групата за разпространение на училищния персонал, създадена от административния персонал за ползване от преподавателите.
- Преподавателите могат да създадат папка в Outlook.com със списък на връзки в Интернет към конкретни образователни онлайн статии, които са чели за разширяване на познанията си. Те могат да споделят тези папки с помощта на имейл и списъците за групово разпространение и информация за контакти.
- В Outlook.com може да бъде създадена папка за архивиране на учебната кореспонденция, като например циркулярни писма от "Учебен отдел", протоколи и т.н. Това би могло да се направи и с помощта на споделена пощенска кутия в Exchange за имейли по професионално развитие в университета.
* Познато преди като SkyDrive.
** Познато преди като Outlook Web App.
Имейл, контакти и календар - допълнителни източници
» Имейл, календари и контакти
» Сценарий: Свързване на други профили към имейл
» Сценарий: Хора и контакти
» Сценарий: Комуникация с персонала и събиране на информация
» Сценарий: Професионално развитие на персонала
» Сценарий: Използване и споделяне на календарите