Потребителски сценарии:
Използване на OneNote Online за електронното портфолио на студент
Доцент Кирил Асенов иска да започне да използва Електронно портфолио за уроците по английски език за студентите от първи курс. Той иска студентите му да имат запис от своите постижения. Той решава да използва OneNote Online* в платформата Office 365 на своя университет.
Той знае, че OneNote е страхотен начин за организиране на ресурсите в работни книги, раздели и страници. Той иска да види как може да използва тази конструкция, за да организира доказателствата за прогрес и постиженията на своите студенти по начин, който показва доказателства за това, че неговите студенти могат да разсъждават и използват неговата обратна връзка и оценка на колеги, както и собствените им постижения. Той знае, че е полезно умение за студентите да могат да развиват и поддържат Електронно портфолио, което ще им:
- Помогне да придобият умения за саморегулиране
- Позволи да учат самостоятелно
- Осигури умения, за да могат да отразяват собствените си учебни практики и постижения
Тъй като не всички студенти разполагат у дома с пълната версия на OneNote, той знае, че ще трябва да използва само функциите, налични в OneNote Online, въпреки че много от тях ще могат да използват пълната версия, за да могат да направят своето електронно портфолио още по-добро.
Той решава да използва следната конструкция за разделите:
(a) Четене
(b) Писане
(c) Говорене
(d) Слушане
(e) Произношение
(f) Домашна работа
(g) Изпити
Той използва следните страници във всеки един от разделите си и създава шаблон за своите студенти, за да им помогне да създадат собствено електронно портфолио:
- Предишни знания/опит
- Примери за обучение
- Учебни цели
Студентите ще се представят по-добре, ако знаят какви цели трябва да постигнат и трябва да бъдат насърчавани да определят собствени цели, които ще им помогнат да се превърнат в саморегулиращи се студенти.
- Рубрики - критерии за оценка
Важно е студентите да знаят какво точно се очаква от тях
- Упражнение тестовете
- Оценка на преподавателя
Оценявайте както официално, така и неофициално - обратната връзка не трябва да се прилага само като оценки, но може да се дава и като описателна обратна връзка
- Оценка на състуденти
Студентите трябва да бъдат научени как да изразяват негативни забележки с положително отношение и трябва да разберат, че те не оценяват студента, а учебната задача
- Самооценка
Студентите ще се научат обективно да оценяват собствената си работа, особено ако могат да я сравняват с тази на своите колеги.
Шаблонът, направен от доц. Асенов ще изглежда по следния начин:

- След като шаблонът е създаден, студентите на доц. Асенов ще могат да създадат собствено електронно портфолио, което могат да споделят с него и със своите родители или състуденти. Това е страхотен начин за споделяне на информация относно извършената работа в университета, прогреса и постиженията.
- Ако студентите разполагат с пълна версия на OneNote у дома, те могат също да добавят други мултимедийни файлове като видео и аудио към тяхното електронно портфолио. Те могат да събират тези доказателства и да ги съхраняват в OneDrive, докато получат достъп до пълната версия на OneNote или на компютър в университета или у дома.
- OneNote ще се синхронизира между OneNote Online и пълната версия, така че всички промени и допълнения да се актуализират, въпреки че някои мултимедийни файлове може да не са достъпни, когато използвате OneNote Online.
* Известно преди като OneNote Web App.
Online и OneDrive - допълнителни източници
» Използване на Office Online през SharePoint
» Използване на Office Online през OneDrive
» Сценарий: Използване на Office Online за оценяване
» Сценарий: Използване на OneNote Online за портфолио на
студент
» Сценарий: Използване на онлайн анкета в Excel