Създаване на личен сайт в SharePoint
Вашият личен сайт на SharePoint е вашето онлайн място.
- Можете да го използвате като ваш личен онлайн офис и като виртуален асистент за съхранение на важни документи, контакти и линкове.
- Може да се използва за създаване и планиране на вашия собствен работен поток през годината и за ваш собствен календар и напомняния.
- Като при всички колекции от сайтове на SharePoint, вие можете да поканите други лица до избрани части от вашия личен сайт.
- Можете също да добавяте приложения, ако желаете.
С използването на SharePoint, вие ще ставате все по-уверен потребител и ще можете да изпробвате някои от по-разширените функции. Ще откриете пълен списък с тези функции, като отидете на Настройки, иконата във форма на назъбено колелце в горния десен ъгъл на екрана до името ви. Това ръководство, както и другите такива за SharePoint, има за цел само да ви помогне да започнете работа.
- Можете да влезете в своя собствен сайт, като щракнете върху вашата картинка в горния десен ъгъл на началната страница на Office 365.
- Изберете За мен от опциите, които се показват.
- Екранът ще изглежда подобно на този:

- Можете да видите някои публикации, направени от потребители в Информационния канал. Всичко това се появява като поток на активност на личната ви страница. Актуализации на сайтове на SharePoint, които сте последвали също се показват тук.
- Това е вашият собствен личен сайт на SharePoint. Можете да използвате тази страница за споделяне на информация за вас с колегите, да комуникирате чрез съобщения и да споделяте мисли и писания в блог със същата тази група от колеги.
- Това са някои полезни функции, които можете да използвате на личния си сайт. Можете да поканите други потребители да разгледат някои от вашите функции, включително вашия блог и задачи.
- Разгледайте командите на лявата лента с инструменти. Първата е вашият Информационен канал. Това е вашият инструмент за комуникация и свързване на страницата на личния ви сайт, където получавате съобщения за актуализации за други сайтове на SharePoint, които следвате.
- Информационният канал ви държи в течение със случващото се в сайтовете на SharePoint във вашия университет, ако сте избрали да ги последвате.
- Когато щракнете върху Последвайте (обозначено от стрелката в екранната снимка по-долу) на екрана се показва списък с предложени сайтове на SharePoint, които можете да последвате от платформата Office 365 на вашия университет.
- Информационният канал е достъпен и от лентата с менютата най-горе на екрана.

- Следващата функция на лявото меню е За мен, където можете да добавяте вашите лични данни. Това е страницата, която виждате първо, когато влизате в личния си сайт. Не забравяйте да използвате хубава снимка!
Нека разгледаме малко по-подробно останалите функции в лявото меню на вашия личен сайт на SharePoint.
1. Създаване на блог
- Блог е място, където можете да създадете собствен сайт на блог. С помощта на командата Споделяне в горния десен ъгъл на екрана можете да споделите вашия блог с всеки във Office 365 платформата на вашия университет или да го направите само с покана.

- Менюто Инструменти за блог в дясната част на екрана ви позволява да създавате и управлявате блог публикации, да позволявате коментари от други потребители и да категоризирате публикациите си.
- Можете също да добавяте ваши снимки под това меню.
- Менюто в лявата част на екрана ви предоставя допълнителни опции за категоризиране на публикациите във вашия блог.
- Щракнете върху командата Страница в горния ляв ъгъл на екрана, за да се изведе лента с инструменти, съдържаща функции, които ще ви помогнат при писането на блог публикации. Трябва да изглежда по следния начин:

- Отделете малко време, за да разгледате различните команди и опции за вашия блог. Постепенно ще свикнете и ще станете по-уверени и по-късно ще можете да използвате по-голяма част от функциите. Писането на блогове е страхотен начин за споделяне на вашите мисли и възгледи, така че не забравяйте да уведомите останалите, когато направите блог публикация като публикувате актуализация и линк към нея в Yammer.
2. Работа с приложенията
- Вашият личен сайт ви позволява да добавяте приложения, както при всеки друг сайт на SharePoint. Това е добро място да се запознаете с приложения и да упражните използването на техните функции. Винаги можете да ги изтриете, ако не искате да ги запазите, но отделете малко време да разгледате всички приложения и техните функции
- Щракнете върху Приложения. Ще се изведе екран, в който можете да разгледате и изберете приложенията, които искате да присъстват на вашата лична страница. Екранът ще изглежда по следния начин:

- Можете да научите повече относно приложенията като поставите курсора на мишката върху всяка икона на приложението и щракнете върху трите малки точки, които се показват в горния десен ъгъл на прозореца на приложението. Например, за приложението Документи, ще изглежда по следния начин:

- Щракнете върху точките, за да се появи информационно поле, което разяснява повече за приложението. Не се тревожете, ако не разбирате за какво служат някои от приложенията. Ще се запознаете по-добре с тях, след като използвате Office 365 за известно време. Други ръководства ще ви разяснят по-подробно как да използвате конкретни приложения.
- Когато изберете дадено приложение, то ще се появи в менюто в лявата част на екрана под полето за снимка. Можете да видите, че приложението Документи е прибавено в екранната снимка по-горе. Отворете това приложение, за да можете да съхранявате документи тук.
3. Задачи
- Това е мястото, където можете да направите вашия списък със задачи и да проследите вашия прогрес.
- Можете да добавяте нови задачи на тази страница като щракнете върху командата + нова задача и като следвате инструкциите на екрана.
- Има няколко опции за изглед на задачите – може да виждате Всички, Активни, Просрочени и Завършени.
- Екранът изглежда по този начин:

- Възможно е да синхронизирате вашите задачи в Outlook (пощата и комуникационната част от Office 365), за да можете да правите промени в тази част от сайта ви на други устройства (включително мобилния телефон) и тези промени ще се показват и на главния ви компютър.
Използването на Задачи е много добър начин да планирате вашия работен поток за предстоящата академична сесия. Това приложение ви позволява да виждате как е разпределена работата ви върху времева линия. Това е един полезен инструмент за студенти за планиране на тяхната работа и преразглеждане на времето на изпита.
4. Последни
- Това е мястото, което показва скорошни добавки към вашия сайт. Това е едно полезно напомняне за последните приложения, които сте изтеглили на вашия сайт.
- Това е особено полезно, ако на дадено приложение, което сте избрали му отнема известно време за създаване. Когато приложението приключи ще го видите да се показва във вашия списък последни.
5. Редактиране на връзки
- Тук можете да добавяте нови уеб линкове или да редактирате съществуващи. Можете също да добавите приложението Връзки за събиране на всичките ви линкове.
- Можете също така да плъзгате и пускате линкове в дадено пространство.
- Вашите нови линкове се показват над командата Редактиране на връзки.
Когато станете по-уверени в използването на SharePoint, вие ще откриете повече разширени функции, които подобряват допълнително вашия личен сайт като приложението Пощенска кутия. То ви позволява да създавате отделни имейл адреси с помощта на Exchange за конкретен проект. Имейлите, отнасящи се за този проект, ще се събират в пощенската кутия и ще се преглеждат от членове на екипа по проекта и формират пълен комуникационен запис. Хората от екипа просто включват адреса на тази пощенска кутия сред получателите във всяка поща, свързана с проекта.
Можете също да създадете ваш собствен Календар, който можете да споделяте с други, ако е необходимо.
Това ръководство ви запозна накратко с някои основни функции. Влезте в Office 365 платформата на вашия университет и се опитайте да създадете собствен личен сайт на SharePoint като използвате ръководството за справка.