Политическо консултиране

Обща информация


МП Политическо консултиране цели да представи по прагматичен начин естеството на експертната, съветническата и консултантска дейност чрез инструментариума на политологията. Създаването й е следствие от необходимостта от практико-приложна магистърска програма, която да даде отоговор на въпросите за функционирането на политическите технологии в институциите и партиите преди всичко в България и Европейския съюз, а така също и в САЩ и Русия. Програмата интегрира дисциплини, чрез които студентите придобиват необходимите знания и умения за успешна реализация в консултантска и съветническа дейност в политиката. Чрез обучението в тази програма завършилите имат готовност за ръководство и дейност в неправителствения сектор. Политическото консултиране дава широка платформа за консултантска, експертна и съветническа дейност на високи управленски нива и в частния сектор. Особено внимание се обръща на уменията за комуникация между бизнеса и политиката.

Обучението е свързано с практиката на българските институции и организации. В лекционните курсове и практическите занимания се изследват и традиционните практики в българския политически живот, проследява се влиянието на външните фактори в българската национална политика.

Политическото консултиране в България естествено се свързва с практиките в ЕС. Студентите се запознават с практиките на лобиране в различните нива на европейската политика – местната власт, регионалните отношения, националната политика и наднационалните институции и политики на ЕС.

Конкретните умения, които трябва да придобият студентите, са свързани с решаване на казуси по лобиране за различни законопроекти и граждански каузи. Студентите получават възможност да навлязат в детайлите на функционирането на политическата система и институции, което им дава възможност да работят като политически консултанти, експерти и съветници в политически кабинети, в Министерски съвет, Народно събрание, политически партии и неправителствени организации. Могат да се реализират също на различни постове като служители в държавни институции и местната власт. Широката подготовка и високата квалификация правят магистрите по политическо консултиране желани специалисти в международни институции.

Адрес: България, София 1113, бул. "Цариградско шосе" 125, бл.4

доц. д-р Мария Андонова Пиргова
ръководител програма
к.301, (+359 2) 8005111 в....​
mpirgovape@phls.uni-sofia.bg

доц. д-р Борис Петров Попиванов
координатор програма
к.301, (+359 2) 8005111 в....
boris.popivanov@gmail.com
приемно време: четвъртък от 17:00 до 19:00 ч.

Антоанета Димитрова Димитрова
администратор програма
к.402, (+359 2) 800 52 56
dimitrovab@phls.uni-sofia.bg
приемно време: всеки ден от 14:00 до 16:00 ч.

Полезни връзки: Такси за обучение► | Отдел Студенти► | Кариерен център►


Публикувано: м.05.2013 | Последна редакция: 17.02.2020, А.Димитрова

Учебен план

» Учебни програми на дисциплини | » Прием» Занятия и изпити» Дипломиране

ВНИМАНИЕ: В началото на всеки семестър от срока на обучение студентите заявяват от личните си акаунти в информационната система СУСИ кои от активните за семестъра избираеми дисциплини избират.


ЛЕТЕН семестър на 2021-2022 уч.г.

График на кампанията за избор на дисциплини:

  • 01.12.2021 – 12.12.2021 г.: период за записване на избираеми дисциплини в СУСИ
  • 13.12.2021 – 17.12.2021 г.: всички студенти са длъжни да проверяват регулярно за съобщения в СУСИ. Студентите, отписани служебно от дисциплини, които няма да стартират, отговарят на съобщенията, изпратени им в СУСИ, като посочват каква друга дисциплина искат да запишат.
  • от началото на летния семестър до 04.03.2022 г.: студентите могат да отпишат избрана вече дисциплина и да я заменят с друга, като за целта подават в отдел „Студенти“ заявление до декана на ФФ. Заявлението задължително трябва да има подпис и съгласие на преподавателя, титуляр на дисциплината (допуска се съгласие по имейл). Заявления, в които липсват посочените атрибути, няма да бъдат разглеждане. Извън този срок заявления за отписване и записване на дисциплини няма да се приемат. Отдел „Студенти“ – контакти | Образци на документи

Избираеми дисциплини за летен семестър на 2021-2022 уч.г.►


За записване на избираеми дисциплини:

  • влизате на адрес: https://susi.uni-sofia.bg
  • въвеждате своите потребителско име и парола за СУСИ;
  • избирате от основното меню раздела Записване за изборни дисциплини;
  • убедете се, че е избран радиобутонът след опцията Само тези към моя учебен план – текущ семестър;
    Внимание: Ако желаете да запишете дисциплини, които се предлагат в други специалности, трябва да изберете радиобутона Само тези извън моя учебен план. За Вас те са факултативни и не носят кредити.
  • изберете за всяка дисциплина, която имате желание да посещавате, статуса Записана чрез падащото меню в колоната Действие.

ПОЛИТОЛОЗИ (3 семестъра) НЕПОЛИТОЛОЗИ (4 семестъра)
» випуск 2020 (зимен прием)
» випуск 2019 (зимен прием)
» випуск 2018 (зимен прием)
» випуск 2017 (зимен прием)
» випуск 2016 (зимен прием)
» випуск 2015 (зимен прием)
» випуск 2014 (зимен прием)
» випуск 2013 (зимен прием)
» випуск 2020 (зимен прием)
» випуск 2019 (зимен прием)
» випуск 2018 (зимен прием)
» випуск 2017 (зимен прием)
» випуск 2016 (зимен прием)
» випуск 2015 (зимен прием)

» начало

 

Учебни програми на дисциплини

|  А  |  Б  |  Д  |  Е  |  И  |  К  |  Л  |  М  |  О  |  П  |  Р  |  С  |  Т  |  У  |

А

Б

Д

Е

И

К

Л

М

О

П

Р

С

Т

У

» начало

Публикувано: м.05.2013 г. | Последна редакция: 06.07.2021
 

Дипломиране: процедури и срокове

Защити на магистърски тези се провеждат 2 пъти в рамките на една учебна година - през м.март (т.нар. зимна сесия на защита) и през м.юли (т.нар. лятна сесия на защита). Студентите се явяват на защита на магистърска теза, при условие че:  1)  темата и избраният от студента научен ръководител на магистърската теза са одобрени от катедра "Политология";  2)  допуснати са до защита от съответния инспектор от отдел Студенти на Философски факултет;  3)  разработката е предадена в рамките на обявения срок и отговаря на съответните изисквания.

  • ... г. (...) | от ... ч. | в з.305 (бул. "Цариградско шосе" 125, бл.4) 
    Защити на магистърски тези
    Комисия: ....

 ВНИМАНИЕ:  Магистърските тези се предават в Мудъл платформата на СУ в посочените по-долу крайни срокове. Студентите, които имат регистрация в Мудъл, трябва да проверят и, ако се налага, да актуализират имейл адреса, с който са регистрирани. Тези, които нямат регистрация в Мудъл,трябва да направят такава, като следват инструкциите на линка по-долу. Акаунтът и паролата за достъп до Мудъл са същите като за СУСИ. При проблем с акаунта и паролата се свържете със системен администратор на СУСИ: Зорница Ангелова (zangelova@phls.uni-sofia.bg); Ваня Йосифова (v_yosifova@phls.uni-sofia.bg).

Инструкции за регистрация в Мудъл►


Крайни срокове

  • до 15.11.2022 г. (за зимна сесия)
    Молба за одобряване на тема и научен ръководител
    Начин на подаване: по ел.поща до администратора на програмата - А.Димитрова (dimitrovab@phls.uni-sofia.bg), по ОБРАЗЕЦ.

    Молба могат да подават и студенти, които не са завършили семестриално. Одобряването на тема и научен ръководител става еднократно в периода на обучение, освен ако не се налага промяна на вече обсъдена и одобрена тема или научен ръководител. В този случай се подава нова молба.
    Примерни теми►
  • ... г. (за зимна сесия)
    Молба за допускане до защита
    Начин на подаване: по електронната поща до инсп. Милана Недялкова (milana_nedyalkova@phls.uni-sofia.bg) от отдел Студенти, с копие до Антоанета Димитрова (dimitrovab@phls.uni-sofia.bg) по образец, който можете да изтеглите от ТУК.

    Посочете актуален мобилен номер за контакт и имейл адрес, с който сте регистрирани в Мудъл и на който ще получавате съобщения, вкл. автоматични от системата. Потвърждение за това дали даден студент се допуска до защита на дипломна работа или не се допуска, се получава по ел.поща от инспектора от отдел "Студенти", след като молбата бъде обработена. Студентите се допускат до защита, при условие че са завършили семестриално (т.е. че са положили успешно всички изпити според условията на учебния план, по който се обучават), вкл. и тези от последната семестриална сесия.
  • до ... ч. на ....2023 г. (за зимна сесия) 
    Предаване на магистърски тези
    Магистърската теза се предава две седмици преди датата на защита. Точната дата се определя, след като излезе заповедта на Ректора за времевите рамки на изпитната сесия за дипломиране. При предаване се спазва следната процедурата:
    - разпечатка на магистърската теза в 1 екземпляр се предава при администратора на програмата - А.Димитрова (dimitrovab@phls.uni-sofia.bg), И
    - цялата магистърска теза се качва в Мудъл платформата на СУ за извършване на проверка за плагиатство, като се спазват следните правила:
    1) влиза се на линка ..... с акаунта и паролата за СУСИ, системата се отваря на посочената по-горе дата;
    2) качва се само на един файл, който следва да съдържа: заглавна страница, резюме на магистърската теза с обем до една страница, съдържание, изложение и всички приложения. Допустими са само следните формати на файла: .doc.docx или .pdf
    3) файлът се озаглавява както следва: фак.№_МТ-Име-Фамилия (пример: 11111_МТ-Иван-Иванов)
    4) декларирате авторството на текста (като маркирате отметката)
    5) качването на магистърската теза приключва, след като натиснете бутона за окончателно изпращане
     ВНИМАНИЕ:  Пространството се отваря само за студенти, които са допуснати до защита за съответната сесия, като при качване за всяка работа се генерира проверка за плагиатство. Повторно качване на една и съща работа не е позволено. Системата автоматично се затваря след посочените по-горе час и дата. След това няма да можете да прикачвате нищо. До защита се допускат само депозирани в системата магистърски тези. До един ден след предаването в Мудъл се генерира оценка за плагиатство към съответната магистърска теза, а до четири дни след предаването - в Мудъл се качват протокола и становището от съответните научни ръководители. Рецензиите към съответните магистърски тези се качват в Мудъл минимум два работни дни преди датата на защита.

    Изисквания за магистърска теза►

  • 16.03. - 25.03.2022 г. / 19.08. - 05.09.2022 г.
    Документи за изготвяне на диплома
    начин на подаване: лично при съответния инспектор от отдел "Студенти".

    Комплектът с документи съдържа: 

    1) Бележки - удостоверения от три библиотеки, че студентът не дължи книги с дати не по-рано от датата на защитата: Библиотеката по Социални науки (бл. ІІ, Кампус "Изток"); Библиотеката по Философия (Ректорат, южно крило, подземен етаж); Библиотека по Педагогика (Ректорат, южно крило, ет. 3, к. 62);
    2) Една нова снимка, паспортен формат. На гърба на снимката (леко, без да се натиска) се написват трите имена и факултетния номер на студента;
    ​3) Диплома за завършена бакалавърска степен, с която студентът е кандидатствал за магистратурата;
    4) Диплома за завършено средно образование;
    5) Студентска книжка. 
    6) Налична регистрация в Алумни клуб на СУ (за регистрация вижте: https://alumni.uni-sofia.bg/)
     ВНИМАНИЕ:  По въпроси, свързани с издаване и получаване на дипломи, студентите се обръщат към съответния инспектор от отдел Студенти.


Последна редакция: 01.08.2022